لایف استایل سلامتی

بهترین روش های رفع خشکی پوست سر

رفع خشکی پوست سر
5
(98)

خشکی پوست سر یک عارضه جدی است که علاوه بر تاثیرگذاری بر زیبایی، موجب خارش و پوسته پوسته شدن سر می‌شود‌. متاسفانه باید بگوییم که این عارضه در سالیان اخیر افراد بسیاری را به خود درگیر کرده است. بیشتر این افراد جزو بزرگسالان هستند و روش‌های مختلفی را برای رفع خشکی پوست سر امتحان می‌کنند اما در بیشتر مواقع به نتیجه دلخواه خود دست نخواهند یافت. در این مطلب از مجله وارنبو قصد داریم به بررسی بهترین روش‌های موجود رفع خشکی پوست سر بپردازیم. اگر دوست دارید در این باره اطلاع یابید، به مطالعه این مطلب بپردازید.

خشکی پوست سر چیست؟

خشکی پوست سر یک عارضه پوست و مو است که به دلیل کاهش فعالیت سلول‌های تولید کننده چربی سر رخ می‌دهد. این عارضه دلایل مختلفی دارد. ژنتیک، تغذیه نامناسب، قرارگیری در برابر نور خورشید و آلودگی‌های محیطی، ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی و … از مهم‌ترین دلایل این عارضه هستند.

خشکی پوست سر معمولا خود را به صورت خارش، پوسته پوسته شدن پوست کف سر، ریزش مو و قرمزی کف سر خود را نشان می‌دهد. گفتنی است که امکان رفع خشکی پوست سر وجود دارد.

رفع خشکی پوست سر

روش‌های رفع خشکی پوست سر

حالا که با خشکی پوست سر آشنا شدید، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه می‌توان این عارضه را درمان کرد؟

در ادامه به بررسی روش‌های رفع خشکی پوست سر خواهیم پرداخت. طی تحقیقات گذشته، مشخص شده است که روش‌های زیر می‌تواند به رفع خشکی پوست سر کمک شایانی کند:

بیشتر بیاموزید :   ژل رویال چیست و چه خواصی دارد؟

شست‌و‌شوی مناسب مو

در برخی مواقع دلیل خشکی پوست سر شست‌و‌شوی نامناسب مو است. کسانی که در هنگام شست‌و‌شوی موی خود از آب داغ استفاده می‌کنند به دلیل رفع چربی پوست سر، معمولا خشکی را تجربه خواهند کرد. متخصصان به افرادی که از خشکی پوست سر، رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که تا حد امکان سعی شود در هنگام شست‌و‌شوی موی خود از آب ولرم استفاده کنند.

استفاده از آب داغ و بسیار گرم می‌توان به سلول‌های کف سر آسیب وارد کند و موجب تضعیف ریشه شود. شست‌و‌شوی مو با آب گرم همچنین می‌تواند درخشندگی مو را از بین ببرد.

استفاده از روغن‌های طبیعی

تامین چربی با استفاده از روغن‌های طبیعی یکی از بهترین راهکارهای موجود برای رفع خشکی پوست سر است. روغن‌های ارگانیک موجود در بازار مانند روغن آرگان، روغن زیتون، روغن نارگیل و عصاره آلوئه‌ورا دارای فواید بسیار گسترده‌ای برای پوست و مو است.

قرار دادن این روغن‌ها در روتین پوست و مو می‌تواند به جوانی پوست و همچنین زیبایی و سلامت موی شما کمک شایانی کند. اگر از خارش پوست سر خسته شده‌اید، کافی است از امروز حداقل یک بار در طول روز موی خود را با این روغن‌ها ماساژ دهید تا نتایج فوق‌العاده را مشاهده کنید.

رفع خشکی پوست سر

استفاده از ماسک‌های خانگی تقویت کننده مو

از دیگر راهکارهای موجود برای رفع خشکی پوست سر می‌توان به استفاده از ماسک‌های خانگی تقویت کننده مو اشاره کرد. در ادامه به شما چندین راهکار خواهیم داد تا بتوانید در منزل ماسک‌های مخصوص مو را تهیه کرده و با استفاده از آن خشکی مو را رفع نمایید. برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • مقداری شیر نارگیل را با کمی موز و عسل ترکیب کرده و بر روی مو قرار دهید. پس از گذشت 10 دقیقه با آب ولرم مو را شست‌و‌شو دهید.
  • ژل رویال را با مقداری دارچین ترکیب کرده و بر روی مو بگذارید. پس از 10 دقیقه با آب ولرم مو را بشویید.
  • یک عدد برگ آلوئه‌ورا را باز کنید و ژل موجود در داخل آن را در یک کاسه بریزید. سپس ژل را ملایمانه روی پوست سر و موها مالیده و حدود 30 دقیقه بگذارید. با آب گرم شست‌و‌شو دهید.
  • یک آووکادو را با یک موز مخلوط کرده و پوره بسازید. سپس پوره را به مدت 20 دقیقه بر روی مو بگذارید و سپس بشویید.
بیشتر بیاموزید :   درمان چربی مو به روش خانگی_جدیدترین متد

استفاده از نرم‌کننده‌ها

موی نرم و لطیف کمتر در خطر خشکی قرار می‌گیرند. اگر موی شما خشک است یا از خشکی پوست سر رنج می‌برید، استفاده از نرم‌کننده‌ها برای شما ضروری است.

همین حالا یک نرم‌کننده خوب و مرغوب تهیه کنید و در روتین موی خود قرار دهید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم‌کننده‌های مو‌ است. البته شامپوهایی که دارای قابلیت نرم کنندگی هستند نیز می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. شامپو عسل وارنبو یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین شامپوهای بازار است که می‌تواند به رفع خشکی مو کمک کند.

شست‌و‌شوی مو با سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خواص آنتی ویروسی و آنتی باکتریایی که دارد می‌تواند در درمان خشکی پوست سر و همچنین شوره بسیار موثر باشد.

شست‌و‌شوی مو با استفاده از این نوع سرکه، قارچ‌ها را از بین می‌برد و به درخشندگی بیشتر موی شما کمک می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید موی زیبا و جذابی داشته باشید استفاده از سرکه سیب را جدی بگیرید و از آن غافل نشوید.

رفع خشکی پوست سر

داشتن یک رژیم غذایی مناسب

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به رفع خشکی پوست سر کمک کند.

افرادی که از این عارضه رنج می‌برند، بهتر است تمرکز بیشتری بر روی تغذیه خود داشته باشند و سعی کنند از مصرف غذاهای چرب و تند بپرهیزند. مصرف انواع سبزیجات و میوه می‌تواند با تامین مواد ضروری بدن به زیبایی و لطافت بیشتر مو و رفع خشکی کف سر بسیار کمک کند.

استفاده از ضدآفتاب و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به مو

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی پوست سر تابش مستقیم نور خورشید است. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند در هنگام خروج از خانه سعی کنید از کلاه و روسری استفاده کنید.

بیشتر بیاموزید :   10 راه برای بهبود کیفیت خواب | ساده و کاربردی

استفاده از ضدآفتاب‌های مو‌ نیز می‌توانید بسیار مفید باشد. شما با استفاده از این محصول می‌توانید مضرات نور خورشید برای مو را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

کرم ضدآفتاب

استفاده از شامپو مناسب

یکی از مهم‌ترین روش‌های رفع خشکی پوست سر استفاده از شامپوهای با کیفیتی است که از مواد ارگانیک ساخته شده و می‌تواند چربی مورد نیاز مو را تامین کند.

با استفاده از محصولات و شامپوهای مرغوب می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز مو را تامین کرده و خشکی پوست سر را درمان کنید.

شامپو مخصوص موی خشک وارنبو یکی از بهترین شامپوهای ایرانی ساخته شده توسط دانشمندان داخلی است که از موادی ارگانیک مانند عسل و ژل رویال ساخته شده است. این محصول به دلیل عدم استفاده از ترکیبات شیمیایی مضر متقاضیان بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

شامپو وارنبو

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی رفع خشکی پوست سر پرداختیم و گفتیم که چگونه می‌توان این عارضه را کنترل کرد. یکی از مهم‌ترین روش‌های بیان شده استفاده از شامپوهای با کیفیت و مناسب است‌. شامپو مخصوص موی خشک وارنبو یکی از بهترین شامپوهای بازار است که با استفاده از موادی ارگانیک مانند ژل رویال و عسل ساخته شده است.

این شامپوی فوق‌العاده یک محصول فوق‌العاده برای مراقبت از مو محسوب می‌شود. جهت خرید این محصول کافی است به صفحه محصولات ما مراجعه کنید و با پرداخت هزینه مشخص شده این شامپو را ثبت سفارش کنید.


سوالات متداول

آیا خشک کردن موها با سشوار و استفاده از رنگ مو اثری در خشک شدن پوست سر دارد؟

بله، استفاده بیش از حد از سشوار و ابزارهای گرم‌کننده مو و رنگ کردن موها می‌تواند باعث خشک شدن پوست سر شود. در واقع می‌توان گفت دمای بالا این وسایل و استفاده مکرر از آن‌ها باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی موها و پوست سر می‌شود.

آیا استفاده از شامپو‌های طبیعی می‌تواند در رفع خشکی پوست سر موثر باشد؟

بله، استفاده از شامپو‌های طبیعی که حاوی مواد مرطوب‌کننده و نرم کننده مانند عسل، آلوئه‌ورا و ژل رویال هستند، می‌تواند موجب بهبود خشکی پوست سر شود.

آیا ماساژ پوست سر می‌تواند در بهبود خشکی کمک کند؟

بله، با ماساژ پوست سر، خون‌رسانی به پوست سر افزایش می‌یابد‌. در نتیجه سلول‌های ترشح کننده چربی، فعالیت خود را افزایش می‌دهند و خشکی پوست سر کاهش می‌یابد.

آیا خشکی پوست سر می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های پوستی باشد؟

بله، خشکی پوست سر می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، قارچ سر و … باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 98

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *