لایف استایل سلامتی

درمان چین و چروک صورت با عسل_به روز

درمان چین و چروک صورت با عسل
5
(98)

درمان چین و چروک صورت با عسل یکی از بهترین روش‌های خانگی و موثر برای جوانسازی پوست و حفظ شادابی آن است. اگر شما هم به دنبال یک راه‌حل کاربردی برای جوانسازی پوست خود هستید، تا پایان این بخش از مجله سلامت و لایف استایل وارنبو با ما همراه شوید.

انواع روش درمان چین و چروک صورت با عسل

از قدیم‌الایام تا به امروز، عسل به عنوان یک ماده شفابخش و جوان کننده در بین مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت. طبق تحقیقات به آمده، با استفاده از این ماده می‌توان یکی از قوی‌ترین ماسک‌های خانگی صورت را برای درمان چین و چروک مضاعف تهیه کرد. زیرا عسل سرشار از مواد مغذی گوناگون و آنزیم‌های مختلف است که مزایای مختلفی برای پوست به همراه دارد؛ چند نمونه از آن عبارت‌اند:

  • عسل سبب حفظ نرمی و لطافت پوست می‌شود.
  • به عنوان یک لایه‌بردار قوی، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.
  • سبب آبرسانی پوست صورت شده و شادابی آن را حفظ می‌کند.
  • با اثر بر متابولیسم و عملکرد سلول‌های پوست صورت، سرعت تولید کلاژن و الاستین را افزایش داده و چین و چروک مضاعف را درمان می‌کند.
  • جای زخم و اسکار را از بین برده و پوست صورت را سالم و شفاف می‌سازد.

در کنار تمام موارد مذکور، هیچگونه عوارض جانبی پرخطری به همراه نداشته و در سریع‌ترین زمان ممکن، سبب ایجاد تغییرات مثبت در پوست صورت شما زیبارویان عزیز می‌شود.

بیشتر بیاموزید :   12 راه برای افزودن ویتامین D به رژیم غذایی

پس حالا اگر کنجکاو هستید تا انواع روش درمان چین و چروک صورت با عسل را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم که از مطالعه ادامه این مطلب غافل نشوید!

درمان چین و چروک صورت با عسل

استفاده از ماسک‌های عسل خانگی

از جمله ساده‌ترین روش‌های ممکن جهت بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر عسل برای درمان چین و چروک صورت، استفاده از ماسک‌های خانگی است. در ادامه ۲ مورد از بهترین ماسک‌های خانگی تهیه شده با این ماده پرخاصیت را معرفی خواهیم کرد.

  • ماسک شیر و عسل: حدود ۸ قاشق غذاخوری شیر را با ۱_۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و به مدت ۲۰_۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس با آب ولرم یا خنک شست‌وشو دهید.
  • ماسک عسل و آلوئه ورا: یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روی پوست خود قرار دهید و پس ۱۵ دقیقه، با آب ولرم یا خنک صورت خود را بشویید.

نکته: شما می‌توانید هفته‌ای ۱_۲ مرتبه از این ماسک‌ها برای درمان چین و چروک صورت با عسل استفاده کنید.

درمان چین و چروک صورت با عسل

استفاده از کرم جوان کننده وارنبو

یکی دیگر از روش‌های موثر برای درمان چین و چروک صورت با عسل، استفاده از کرم جوان‌ساز و مرطوب‌کننده وارنبو است. شاید برای شما هم جالب باشد، اما بهتر است بدانید که استفاده مداوم از این محصول؛ حتی به تنهایی تاثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت پوست صورت خواهد گذاشت و پس از مدتی، فرد می‌تواند به طور محسوس شاهد رفع چین و چروک‌های پوست خود باشد. در ضمن این کرم، علاوه بر عسل؛ با داشتن ژل رویال و مواد دیگری مانند کلاژن و الاستین، از افتادگی پوست صورت نیز جلوگیری کرده و سبب بهبود سلامت بافت عضلانی و پوستی آن می‌شود.

بیشتر بیاموزید :   بهترین محصولات مراقبت از پوست ساخته شده با عسل

همچنین به دلیل دارا بودن روغن جوانه گندم و عدم وجود مواد مضری مانند پارابن در آن، پوست خوبی آبرسانی و مرطوب شده و از بروز خشکی و چین و چرک مضاعف، جلوگیری می‌شود. در ضمن، علاوه‌بر تمام موارد مذکور، به عنوان یکی از بهترین کرم‌های جوان کننده ایرانی برای برطرف کردن کک و مک و لکه‌های پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر شما هم قصد دارید این محصول فوق‌العاده را به پوست خود هدیه دهید، کافی است وارد بخش فروشگاه وارنبو شوید و از بین محصولات مختلف، این کرم را به سبد سفارشات خود اضافه کرده و لذت یک خرید موفقیت آمیز را تجربه کنید.

کرم مرطوب‌کننده و جوان‌کننده وارنبو

استفاده از اسکراب عسل

یکی دیگر از روش‌هایی که به منظور جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تهیه انواع اسکراب خانگی عسل است. زیرا سبب لایه‌برداری پوست شده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد؛ و همین امر به مرور زمان سبب رفع چین و چروک‌های مضاعف پوست می‌شود.

اسکراب عسل و لیمو: برای تهیه این لایه‌بردار‌ فوق‌العاده، باید یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ۱/۲ فنجان شکر بیفزایید و پس از مخلوط کردن؛ به مدت ۲_۳ دقیقه روی پوست خود قرار داده و برای چند ثانیه به آرامی با دست ماساژ دهید. سپس با آب ولرم یا خنک بشویید.

درمان چین و چروک صورت با عسل

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی روش‌های مختلف درمان چین و چروک صورت با عسل پرداختیم و دانستیم که می‌توان با استفاده از انواع ماسک و کرم‌های تهیه شده از این ماده، طراوت و شادابی را برای پوست خود به ارمغان آورد. علاوه‌براین با ویژگی‌های بارز برند وارنبو و پایبندی آن به استفاده از محصولات ارگانیک و فرآورده‌های طبیعی زنبور عسل در تهیه فراورده‌هایی که دارد، آشنا شدیم. امیدواریم مثل همیشه نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده باشید و به پاسخ سوالات خود پیرامون موضوع مطرح شده، برسید.

ضمناً اگر توصیه یا پیشنهادی در رابطه با روش‌های مختلف درمان چین و چروک پوست با عسل دارید، حتما در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

  • عسل چه خواصی برای پوست صورت دارد؟
بیشتر بیاموزید :   خواص آلوئه ورا برای پوست و مو

سبب جوانسازی پوست صورت می‌شود و با رفع چین و چروک‌های مضاعف، بار دیگر طراوت و شادابی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

  • چطور می‌توان از عسل برای درمان چین و چروک صورت استفاده کرد؟

با تهیه ماسک خانگی یا استفاده از کرم‌های نرم کننده و جوان کننده‌ای که بر پایه عسل ساخته شده‌اند، می‌توان از خواص آن برای درمان چین و چروک پوست بهره‌مند شد‌.

  • عسل چگونه سبب جوانسازی پوست می‌شود؟

این ماده به عنوان یک لایه بردار قوی، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و سبب پاکسازی جوش‌های سر سیاه می‌شود. همچنین سرعت تولید کلاژن و الاستین را افزایش داده و سبب کاهش چین و چروک پوست می‌شود.

  • ماسک عسل چند دقیقه باید روی پوست بماند؟

حدود ۲۰_۳۰ دقیقه کافی است.

  • ماسک عسل را برای درمان چین و چرک پوست، چند هفته یکبار استفاده کنیم؟

براساس نوع پوست می‌تواند متفاوت باشد، اما اغلب زیبا جویان معمولاً هفته‌ای ۱_۲ مرتبه استفاده می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 98

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *