لایف استایل سلامتی

ماسک مو با عسل برای رشد سریع موها | ۵ ماسک خانگی

ماسک مو با عسل
5
(98)

ماسک مو با عسل سبب نرمی و لطافت موها شده و تاثیر فوق‌العاده‌ای بر افزایش سرعت رشد آن می‌گذارد. به همین دلیل امروزه در سراسر دنیا، اغلب مردم از ماسک موی عسل یا سایر محصولات مراقبتی مو که با این موهبت الهی (ژل رویال و عسل) فراوری شده است، برای حفظ سلامت موهای خود استفاده می‌کنند. پس اگر شما هم به دنبال یک ماسک مفید و کاربردی برای موهای خود هستید، از دستورالعمل‌هایی که در ادامه این مطلب آموزش خواهیم داد؛ غافل نشوید!

ماسک موی عسل و آب

ساده‌ترین نوع ماسکی که می‌توان با استفاده از عسل برای حفظ سلامت موها تهیه کرد؛ ماسک مو با عسل و آب است. این محصول هیچ ترکیب اضافه دیگری نداشته و صرفا با همین دو ماده ساده می‌توان تحولات عظیمی در سطح سلامت موهای خود ایجاد کرد. در واقع عسل به تنهایی سبب افزایش استحکام ریشه و ساقه موها شده و سرعت رشد آن را افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل حتی اگر مقداری از این ماده را با آب، رقیق کرده و موهای خود را به آن آغشته کنید، مطمئن باشید که پس از مدت نسبتا کوتاهی (با استفاده مداوم و منظم)؛ تاثیرات آن را به طور محسوس روی موهای خود احساس خواهید کرد. پس برای تهیه این ماسک، مواد زیر مورد نیاز است:

  • آب: ۹ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

طریقه آماده‌سازی و مصرف: دو ماده مذکور را با هم ترکیب کرده و به مدت ۲_۳ ساعت اجازه دهید روی موهایتان بماند؛ سپس با آب ولرم یا خنک به آرامی آن‌ها را شست‌وشو دهید.

بیشتر بیاموزید :   خواص ژل رویال برای لک صورت

ماسک مو با عسل

ماسک موی عسل و آلوئه ورا

آلوئه ورا با خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود سبب رفع شوره‌های سر شده و عسل هم به تقویت ریشه و ساقه مو کمک می‌کند؛ بنابراین ترکیب این دو با یکدیگر، سبب ایجاد یک ماسک موی فوق‌العاده برای حفظ سلامت موها خواهد شد. مواد لازم برای تهیه ماسک مو با عسل و آلوئه ورا عبارت‌اند از:

  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • ماست: دو قاشق غذاخوری
  • ژل آلوئه ورا: دو قاشق غذاخوری

طریقه آماده‌سازی و استفاده: همه مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و مانند یک خمیر نرم، به مدت ۱۵ دقیقه روی سر خود بمالید. سپس با آب ولرم یا خنک شست‌وشو دهید.

ماسک مو با عسل

ماسک موی عسل و شیر نارگیل

شیر نارگیل به دلیل انواع پروتئین و چربی‌های مفیدی که برای حفظ سلامت و رشد موها دارد؛ با افزودن آن به عسل، ترکیب فوق‌العاده‌ای به دست می‌آید که سبب رشد سریع موهای سر می‌شود. مواد لازم برای تهیه این ماسک به شرح زیر است:

  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر نارگیل: ۲۰۶ میلی‌لیتر

طریقه آماده‌سازی و استفاده: داخل یک کاسه مواد مذکور را به خوبی با هم ترکیب کرده و موهای خود را به آن آغشته کنید. سپس ۶۰ دقیقه اجازه دهید تا عسل و شیر نارگیل اثرات خود را بر موهایتان بگذارند؛ سپس با آب ولرم یا خنک به همراه شامپوی مناسب شست‌وشو دهید.

ماسک مو با عسل

ماسک موی عسل و لیمو

آبلیمو به دلیل اینکه یک منبع غنی از ویتامین c و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است، تاثیر مثبتی بر روند رشد موها و درمان شوره سر می‌گذارد. علاوه‌براین، عسل هم که از پیش معرفِ حضور شما عزیزان بوده است و به خوبی با خواص شگفت انگیز آن برای مو آشنا هستید؛ پس حالا دیگر می‌توانید حدس بزنید که با ترکیب این دو ماده، چه ماسک فوق‌العاده‌ای برای موهای خشک و چرب آماده خواهد شد! بنابراین مقدار مواد لازم آن به شرح زیر است:

  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۳ قاشق غذاخوری
بیشتر بیاموزید :   رازها و فواید خنده برای سلامت روان‌

طریقه آماده‌سازی و استفاده: مواد مذکور را با هم ترکیب کنید تا مخلوط یکنواختی حاصل شود. سپس به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید و پس از آن با آب ولرم یا خنک به آرامی آبکشی کنید.

ماسک مو با عسل

ماسک موی عسل و روغن زیتون

نمی‌توان در مورد ماسک مو با عسل صحبت کرد و حرفی از روغن زیتون به میان نیاورد! این روغن گیاهی که از دامن طبیعت به دست می‌آید، به دلیل اسیدهای چربی مثل اسیداولئیک و… سبب افزایش استحکام موهای شما می‌شود. همچنین خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی داشته و با ترکیب آن به عسل، یک ماسک خانگی عالی برای حافظت از موها تهیه می‌شود. مواد لازم برای ساخت این ماسک عبارت‌اند از:

  • روغن زیتون: ۱/۴ فنجان
  • عسل: ۱/۲ فنجان

طریقه آماده‌سازی و استفاده: هر دو را با هم مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. سپس اجازه کنید تا خنک شود و موهای خود را به آن آغشته کنید. به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا مواد مذکور تاثیرات خود را بر ساختار موهایتان بگذارند. سپس با آب ولرم یا خنک شست‌وشو دهید‌.

ماسک مو با عسل

با استفاده از شامپوی مناسب؛ ماندگاری اثرات ماسک مو را افزایش دهید!

درکنار استفاده از انواع ماسک خانگی مو با عسل، بهتر است یک شامپوی باکیفیت و متناسب با نوع موهای خود تهیه کنید تا خیالتان از بابت حفظ سلامت موها آسوده شود.

در این میان یکی از بهترین برندهای شامپوی ایرانی، وارنبو است که برای انواع مو شامپوی مخصوص خود را تهیه و تولید می‌کند. مهم‌ترین فاکتوری که سبب تمایز و برتری آن نسبت به برخی دیگر از شامپوهای موجود در بازار می‌شود؛ استفاده از عسل و ژل رویال به عنوان مواد موثره غالب و عدم بهره‌گیری از مواد شیمیایی مضر در ترکیبات آن است.

بیشتر بیاموزید :   بهترین کرم‌های ضدآفتاب با پوشانندگی بالا

پس اگر به دنبال یک شامپوی استاندارد و مرغوب می‌گردید که در ساختار آن، از فرآورده‌های زنبور عسل استفاده شده باشد، می‌توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی وارنبو به قیمت مقرون به‌صرفه خریداری کنید.

شامپو بدن وارنبو

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی طرز تهیه ۷ ماسک مو با عسل پرداختیم و دانستیم که می‌توان با استفاده از آن‌ها، سلامت و شادابی موها را حفظ کرد و سرعت رشد آن‌ها را افزایش داد. امیدواریم مثل همیشه نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده باشید و به پاسخ سوالات خود در رابطه با موضوع مطرح شده برسید. لطفا شما عزیزان هم تجربیات و نظرات خود را در مورد مراقبت از مو با عسل در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران وارنبو مگ به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

  • آیا ماسک مو با عسل برای رفع شوره مو هم موثر است؟

بله؛ ترکیب عسل و آلوئه ورا یا ماسک عسل و لیمو برای رفع شوره مو نیز مفید واقع می‌شود.

  • کدام ماسک موی عسل سبب تقویت ساقه موها می‌شود؟

ماسک موی عسل با شیر سبب افزایش استحکام ریشه و ساقه موها خواهد شد.

  • چرا باید از ماسک موی عسل استفاده کنیم؟

همانطور که احتمالاً می‌دانید، عسل یک ماده بسیار مقوی و سرشار از مواد مغذی مختلف است؛ به همین دلیل سبب تامین مواد مورد نیاز موها شده و لطافت و شادابی بی‌بدیلی را برای آن به ارمغان می‌آورد. ازاین‌رو با تهیه ماسک مو با عسل و استفاده مداوم از آن می‌توان ساقه و ریشه موها را تقویت کرد و سرعت رشد آن‌ها را بهبود بخشید.

  • برای موهای خشک و شکننده باید از کدام ماسک مو استفاده کنیم؟

برای عزیزانی که موهای خشک، مجعد یا گره‌خورده دارند، استفاده از ماسک آب و عسل نقش بسزایی در افزایش نرمی و لطافت آن‌ها خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 98

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *