لایف استایل سلامتی

مراقبت از موهای رنگ شده: نکات ضروری

مراقبت از موهای رنگ شده: نکات ضروری
5
(98)

داشتن موهایی زیبا یکی از اهداف مهمی است که افراد زیادی به دنبال دستیابی به آن هستند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا از رنگ مو و لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص مو بسیار استفاده شود. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا تنها با رنگ کردن مو می‌توان به آن زیبایی بخشید؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر.

رنگ کردن مو به تنهایی کافی نیست. شما باید مراقبت از موهای رنگ شده را بیاموزید تا بتوانید زیبایی موهای خود را چندین برابر کنید. در واقع می‌توان گفت بدون در نظر گرفتن این نکات و رسیدگی به موهای رنگ شده نمی‌توان انتظار داشت که موهای شما زیبایی خیره کننده‌ای داشته باشد. اگر شما نیز دوست دارید با این نکات آشنا شوید مطالعه این مقاله از وارنبو می‌تواند به شما بسیار کمک کند.‌

مراقبت از موهای رنگ شده: نکات ضروری

 

از شست‌و‌شوی مو با آب بسیار داغ خودداری کنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که هر فرد با انجام آن می‌تواند به سلامت موهای خود آسیب بزند، شست‌و‌شوی مو با آب داغ است.  متاسفانه باید بگوییم شست‌وشوی مو با آب داغ باعث می‌شود تا ریشه مو در برابر آسیب‌های احتمالی آسیب‌پذیرتر شود. خشکی، شکنندگی و همچنین موخوره از مهم‌ترین عواقب شست‌وشوی مو با آب داغ است.

نکات ضروری برای مراقبت از موهای خشک و آسیب‌دیده

 هنگامی‌ که موهای خود را رنگ می‌کنید، ریشه موهای شما حساس‌تر از قبل می‌شود و همین موضوع نیز باعث می‌گردد تا توصیه کنیم پس‌ از رنگ کردن موهای خود به‌ هیچ‌ عنوان از آب خیلی داغ برای شست‌وشو استفاده نکنید. شما می‌توانید با استفاده از آب ولرم موهای خود را بشویید و احتمال آسیب دیدگی آن را کم‌تر کنید.   

مراقبت از موهای رنگ شده: نکات ضروری

موخوره‌های خود را کوتاه کنید

خشک یا دو شاخه شدن انتهای مو که به آن موخوره گفته می‌شود، شرایطی آزاردهنده است که در موهای رنگ شده بیشتر دیده می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که موهای شما رنگی یا غیر رنگی باشد؛ در هر صورت امکان موخوره وجود دارد.

بیشتر بیاموزید :   درمان خانگی اگزما با ۹ روش | علائم+ علت ابتلا+ پیشگیری

بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن موخوره‌‌ها کوتاه کردن انتهای مو است‌. در واقع می‌توان با این کار از ریش ریش شدن بیشتر موها جلوگیری کنید.

از نرم کننده‌ها استفاده کنید

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام مراقبت از موهای رنگ شده باید به آن توجه داشته باشید استفاده از نرم کننده است. در واقع می‌توان گفت رنگ کردن موها در بیشتر مواقع باعث می‌شود تا موی شما حالت خشک به  خود بگیرد.

راهنمای انتخاب شامپو مناسب برای انواع مو

 خوشبختانه امروزه محصولات بسیار زیادی در بازار وجود دارد که شما با تهیه و استفاده از آن‌ها می‌توانید موهای خود را نرم کنید. نرم‌کننده‌های مو را می‌توان به دو دسته نرم‌کننده‌های نیازمند آبکشی و نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی تقسیم‌بندی کرد. در واقع می‌توان گفت آن دسته از نرم کننده‌هایی که نیازی به آبکشی ندارند به‌ صورت اسپری هستند و شما بدون اینکه موی خود را شست‌وشو دهید می‌توانید آن را بر روی سر خود اسپری کرده و از نرم شدن موهای خود لذت ببرید.

مراقبت از موهای رنگ شده: نکات ضروری

شست‌و‌شوی موهای خود را کاهش دهید

 شاید کمی عجیب به‌ نظر برسد اما باید بدانید که شست‌وشوی زیاد موها نیز دقیقا به همان اندازه که کثیف بودن و بی‌توجهی به نظافت موها می‌تواند آسیب‌زا باشد، آسیب‌رسان است. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که موهای خود را در هفته حداکثر سه بار بشویید. چرا که شست‌وشوی زیاد موها و استفاده از مواد شوینده می‌تواند بر روی ریشه مو تاثیر بگذارد و موهای شما را آسیب‌پذیر کند.

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام مراقبت از موهای رنگ شده باید به آن توجه کرد تعداد دفعات شست‌وشوی سر در هفته است. اگر شما در شست‌وشوی موی سر خود زیاده‌روی کنید قطعا رنگ موی شما درخشندگی و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

بیشتر بیاموزید :   ژل رویال چیست و چه خواصی دارد؟

مراقبت از موهای رنگ شده: نکات ضروری

یک مجموعه معتبر را برای خرید شامپو و نرم کننده انتخاب کنید

 یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در جهت مراقبت از موی خود می‌توانید انجام دهید، انتخاب یک مجموعه معتبر برای خرید محصولات مراقبت از مو است. خوشبختانه در پی پیشرفت‌های گسترده‌ای که در حوزه پزشکی و زیبایی رخ داده است امروزه شاهد وجود محصولات متنوعی هستیم که هر کدام می‌تواند اثرگذاری خاصی را بر روی موهای شما داشته باشد. از آنجایی‌ که کیفیت این محصولات با یکدیگر فرق دارد، توصیه می‌شود حتما از مجموعه‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید تا بتوانید یک محصول با کیفیت را برای خود خریداری کنید.

از این رو ما هم در مجموعه وارنبو همواره سعی داریم  تا با تضمین اصالت کالا و ارائه محصولات به قیمت مناسب، رضایت و اعتماد شما عزیزان را به دست آوریم و در همین راستا، مفتخریم که VARENBO به عنوان یکی از بهترین برندهای فعال در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی از دید خریداران شناخته شده است.

ژل رویال چیست و چه خواصی دارد؟

در هنگام انتخاب شامپو دقت کافی به خرج دهید

 اگر به‌ دنبال مراقبت از موهای رنگ شده هستید حتما باید در هنگام انتخاب شامپو نهایت دقت و توجه خود را به کار گیرید. مواد شوینده یا همان شامپوهایی که شما برای تمیز کردن و رفع آلودگی موهایتان استفاده می‌کنید، نقش بسیار زیادی را در سلامت و زیبایی شما ایفا خواهد کرد. خوشبختانه امروزه شما می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در رابطه با نوع موی خود دارید یک شامپوی فوق‌العاده را برای خود خریداری کنید.

به‌ عنوان مثال اگر شما موهای خشکی دارید شامپوی مخصوص موهای خشک و اگر موهای معمولی دارید شامپو مخصوص موهای معمولی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ترکیبات به‌ کار رفته در شامپوی مورد استفاده نیز می‌توانند نقش بسیاری در تامین مواد مغذی مورد نیاز برای زیبایی و درخشندگی مو  داشته باشند.  در همین راستا ما هم در مجموعه وانبو با عرضه شامپوهایی که از فراورده طبیعی زنبود عسل حاصل گردیده، سعی داریم تا لطافت و شادابی را برای موهای شما عزیزان به ارمغان آوریم  و بدین ترتیب می‎توناید برای خرید انواع شامپوهای فاقد مواد شیمیایی مضر به قیمت مناسب، سری به دسته بخش فروشگاه وبسایت وارنبو بزنید و لذت یک خرید سودآور و مقرون به‎صرفه را تجربه نمایید.

بیشتر بیاموزید :   راهنمای خرید لوازم آرایشی برای مبتدیان

شامپو مخصوص موهای خشک وارنبو

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با مراقبت از موهای رنگ شده صحبت کردیم و چندین نکته مهم را در این باره مورد بررسی قرار دادیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که به آن اشاره کردیم این بود که شامپوهای خوبی را برای مراقبت از موی خود خریداری کنید. خوشبختانه باید بگوییم که فروشگاه وارنبو امکان خرید انواع شامپوهای فوق‌العاده با پرداخت هزینه‌ای مناسب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. همچنین اکثر محصولات این مجموعه از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده است که کوچک‌ترین آسیبی به مو وارد نمی‌کنند. فلذا اگر متقاضی خرید این محصولات هستید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه وارنبو آنچه را که می‌خواهید خریداری کنید.


سوالات متداول درباره مراقبت از موهای رنگ شده

  • بهترین روش مراقبت از موهای رنگ شده چیست؟

برای مراقبت از موهای رنگ شده لازم است تا از شامپوها و نرم کننده‌های خوب استفاده کنید. موهای خوب را با آب داغ نشویید و موخوره‌ها را کوتاه کنید.

  • مهم‌ترین راه برای کاهش موخوره‌ها چیست؟

بهترین و مهم‌ترین کاری که می‌توانید در جهت کاهش موخوره‌ها انجام دهید، کوتاه‌ کردن دوره‌ای آن‌ها است.

  • معایب شست‌و‌شوی مو با آب داغ چیست؟

شستن مو با آب داغ باعث آسیب‌دیدگی ریشه‌ها، خشکی و شکنندگی موها می‌شود. البته برخی از متخصصان بر این باورند که استفاده از آب داغ برای شست‌و‌شوی ما باعث افزایش ریزش مو نیز می‌شود.

  • چرا استفاده از نرم کننده‌ها بعد از رنگ کردن موها مهم است؟

استفاده از رنگ مو در بیشتر مواقع موجب خشکی موها می‌شود. به خصوص اگر از رنگ موهای با کیفیت استفاده نکرده باشید، میزان این خشکی بیشتر خواهد بود. در چنین شرایطی توصیه می‌شود با استفاده از نرم کننده‌ها از آسیب‌دیدگی موهای خود جلوگیری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 98

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *