لایف استایل سلامتی

مراقبت از موهای فر: نکات و راهکارها 2023

5
(99)

مراقبت از موهای فر اصول و راهکارهای مختلفی دارد و به خاطر اینکه جزو موهای خشک محسوب می‌شود، بسیار حساس و شکننده بوده و نیاز به رسیدگی مستمر خواهد داشت. امروزه انواع روغن‌های طبیعی، شامپوهای گیاهی، سرم و ماسک‌های گوناگون در بازار موجود می‌باشد و اشخاصی که موی فر دارند می‌توانند برای مراقبت از آن، این محصولات را خریداری کنند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که موهای فرِ دوست داشتنی و جذابی دارد، تا پایان این مطلب همراه ما در مجله وارنبو باشید و اطلاعات ارزشمندی پیرامون نحوه مراقبت از موهای فر به دست آورید.

بهترین روش مراقبت از موهای فر چیست؟

  • موهای فر را با تی‌شرت نخی خشک کنید
  • موی فر را با دست شانه بزنید
  • قبل از حمام، ماسک مو را فراموش نکنید!
  • از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید

بهترین روش مراقبت از موهای فر چیست؟

موهای فر را با تی‌شرت نخی خشک کنید

افرادی که موهای فر دارند، باید بدانند که نحوه خشک کردن مو هم به اندازه شستن و مراقبت قبل و بعد از آن، بسیار مهم و حائز اهمیت است. مطمئنا تجربه این را داشته‌اید که پس از سشوار کشیدن به موهای فر، میزان وز شدگی و حجم آن‌ها تا چند برابر افزایش می‌یابد. در چنین حالتی باید از مواد مختلف استفاده کنید تا دوباره موهایتان نرم و خوش حالت شوند؛ اما اگر از همان ابتدای کار موهای خود را به روش بهتری خشک کنید، کار خود را دوبرابر نخواهید کرد.

در همین راستا پیشنهاد ما این است که موی خود را بدون سشوار و در حالت طبیعی خشک کنید. در این حالت اگر نمی‌خواهید موهایتان برای مدت زمان زیادی خیس و نم دار بماند یا با موهای خیس به رختخواب بروید، کافیست یک تیشرت نخی که آب را به خوبی جذب کند، دور موهای خود بپیچید و دیگران نگران وز و بد حالت شدن آن‌ها نباشید. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا به جای حوله از تیشرت نخی باید استفاده کنیم؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که تجربه نشان داده است،‌یک پارچه نخی نرم خیلی بهتر از پرزهای حوله، موها را خشک کرده و وز شدگی موها در این حالت بسیار کمتر می‌شود.

بیشتر بیاموزید :   همه چیز در رابطه با مزایای ژل رویال برای ناباروری

ضمنا اگر حس می‌کنید که وقتی با موهای خیس بخوابید، صبح با موهای گره خورده مواجه خواهید شد، پیشنهاد می‌کنیم از روبالشتی ساتن یا ابریشم استفاده کنید. زیرا موها بر روی این جنس از پارچه‌ها سر خورده و احتمال اینکه گره بخورند، کاهش می‌یابد.

موهای فر را با تی‌شرت نخی خشک کنید

موی فر را با دست شانه بزنید

هر اندازه که موی فر را بیشتر شانه کنید، وز شدگی و باز شدن پیچ و تاب آن بیشتر خواهد شد. در این حالت بهتر است از روش دیگری برای شانه کشیدن موهای خود استفاده کنید که حالت آن تا جای ممکن حفظ شود. یک روش ساده و کاربردی این است که با انگشت دست یا شانه‌ای که دندانه‌های پهن و فاصله‌دار داشته باشد، موهای خود را شانه بزنید. ضمنا موهای فر نیازی به شانه کشی مداوم ندارند، زیرا در این صورت انتهای موها دوشاخه شده و مستعد ابتلا به موخوره خواهند شد. از طرفی هم موی فر در هر صورت (فر) است..! یعنی هر چقدر هم که آن را شانه بزنید، باز همان آش و همان کاسه خواهد بود. پس بهتر است بگذارید که حالت طبیعی آن همانطور که از اول بوده، حفظ شود و شما تنها با چند راهکار ساده، به نرم و خوش حالت‌تر شدن آن کمک کنید.

برای شانه کردن موهای فر با انگشت دست، ابتدا به کمک انگشتان خود، موهایتان را از هم باز کرده و به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. سپس با همان انگشت خود یا به کمک یک برس و شانه که دندانه‌های پهن و فاصله‌دار داشته باشد، به آرامی شروع به شانه زدن بکنید. نکته مهم دیگری که در این باره مطرح می‌باشد، این است که هرگز نباید شانه زدن موی فر را از ریشه شروع کنید، زیرا به شدت حساس و شکننده بوده و دچار ریزش می‌شود. در این حالت باید به کمک انگشتان دست یا شانه دندانه درشت، موها به صورت برعکس از انتها یا وسط به سمت ریشه شانه بزنید.

بیشتر بیاموزید :   تفاوت لوسیون بدن و کره بدن؛ کدام بهتر است؟

موی فر را با دست شانه بزنید

از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید

یک روش دیگر برای مراقبت از موهای فر و مجعد، استفاده از یک شامپوی باکیفیت و مرغوب است و همانطور که چندی پیش بدان اشاره شد، موهای فر در دسته موی خشک قرار دارند و شامپویی که برای آن استفاده می‌شود باید مخصوص موی خشک باشد. پیشنهاد ما در این بخش، به شما عزیزان، شامپو مخصوص موهای خشک وارنبو است که کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته و موهای خشک و شکننده را لطیف و خوش حالت می‌سازد. این شامپوها به دلیل ترکیبات بی‌نظیری که دارد (روغن ارگان، گلیسیرین، آلوئه ورا و…) و به خاطر استفاده از فرآورده‌های زنبور عسل در تهیه آن، حتی کدر و بد حالت‌ترین موهای خشک را هم نرم و درخشان‌تر‌ می‌کند.

این محصول با شویندگی ملایم، سبب حفظ رطوبت موها شده و شادابی و طراوت را به آن‌ها باز می‌گرداند. در ضمن استحکام موها را افزایش می‌دهد و ساقه مو را هم بازسازی می‌کند. بدین ترتیب، حالت پذیری موها بیشتر شده و پیچ و تاب موهای فر جلوه چشم‌نوازی به خود می‌گیرد. این محصول را می‌توانید با قیمتی مناسب، از فروشگاه وارنبو تهیه کنید.

شامپو مخصوص موهای خشک وارنبو

قبل از حمام، ماسک مو را فراموش نکنید!

یک راهکار بسیار ساده برای حفظ حالت و نرمی موهای فر و خشک، استفاده از ماسک مو قبل از حمام است. ماسک مو و مواد نرم کننده پیش از حمام، سبب نرم‌تر شدن موهای فر می‌شود. شما می‌توانید از انواع روغن‌های طبیعی و باکیفیت نظیر روغن بادام، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن مورد، روغن آرگان و بابونه، روغن رزماری و… استفاده کنید. این مواد تاثیر بسزایی بر حفظ لطافت موهای شما خواهند داشت‌.

همچنین می‌توانید یکی از روغن‌های مذکور را بسته به سلیقه و نیاز خود تهیه کرده و موهایتان را به آن آغشته کنید، حتی اگر تمایلی به استفاده از روغن ندارید، ماسک موی مخصوص موهای فر و مجعد هم می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. بنابراین پیش از رفتن به حمام، کافیست مقداری از این مواد را به روی موهای خود بزنید و یک کلاه حمام بپوشید. سپس حین دوش گرفتن، قبل از اینکه کلاه را از روی سر خود بردارید، ابتدا زیر دوش آب گرم بروید تا با گرمی آب، مواد زیر کلاه بر روی موها تثبیت شوند، بعد از چند دقیقه کلاه را برداشته و موها را با آب خنک آبکشی کنید. لازم به ذکر است که آب سرد و خنک هم سبب برطرف شدن وزی موهایتان خواهد شد.

بیشتر بیاموزید :   لوازم مراقبتی و بهداشتی مورد نیاز یک دختر نوجوان 2023

قبل از حمام، ماسک مو را فراموش نکنید!

جمع بندی

در این مطلب به بررسی بهترین راهکارهای مراقبت از موی فر پرداختیم و دانستیم که با چند تکنیک ساده و استفاده از محصولات مراقبتی استاندارد، می‌توان کیفیت موهای فر را تا چند برابر افزایش داد و لطافت و شادابی را به موهای خود هدیه کرد. در آخر توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر قصد دارید محصولاتی که در این مقاله بدان اشاره کردیم را خریداری کنید، حتما به یک فروشگاه معتبر مراجعه فرمایید تا از اصالت کالا و اورجینال بودن آن مطمئن شوید.

از این‌رو ما هم در مجموعه وارنبو مدت هاست در تلاشیم تا همواره با ارائه بهترین محصولات به قیمتِ منصفانه، خیال شما عزیزان را از بابت کیفیت کالا آسوده سازیم و لبخند رضایت را بر لب‌هایتان بنشانیم. فلذا اگر قصد خرید محصولات مراقبت از موهای فر و مجعد را دارید، کافیست سری به دسته بندی فروشگاه وارنبو بزنید و تنها با چند کلیک ساده، شامپو مخصوص موهای خشک وارنبو را به سبد خرید خود بیفزایید و با استفاده از این شامپو، طراوت و شادابی را برای موهای خود به ارمغان آورید.

امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مطلب برده و راهکارهای مفیدی برای مراقبت از موهای خود آموخته باشید؛ لطفا پیشنهادات و تجربیات ارزشمند خود را پیرامون موضوع مطرح شده در بخش کامنت‌ها با ما و سایر همراهان مجله VARENBO به اشتراک بگذارید، از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.


سوالات متداول

بهترین شامپو برای موهای فر کدام است؟

شامپو مناسب موی فر باید مخصوص موهای خشک باشد و دارای ترکیباتی نظیر گلیسیرین، روغن آرگان، آلوئه ورا و… باشد.

موی فر هفته ای چند مرتبه نیاز به شستشو دارد؟

موی فر عموما در دسته موهای خشک قرار دارد، بنابراین شست‌وشوی بیش از حد آن سبب شکنندگی و وز شدن آن می‌شود، از این رو نهایتا هفته‌ای دو بار شست‌وشو کافی است.

آیا استفاده از سشوار برای خشک کردن موهای فر خوب است؟!

خیر؛ سبب افزایش حالت وزی و احتمال شکنندگی موها خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 99

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *