لایف استایل سلامتی

معرفی ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار

معرفی ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار
5
(98)

با معرفی ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار می‌توانید نحوه ساخت آن‌ها را بیاموزید و در منزل با مواد کم هزینه و در دسترس، برای مراقبت از پوست خود، انواع مختلفی از آن‌ها را تهیه کنید و به طور هفتگی یا روزانه مورد استفاده قرار دهید. بدین ترتیب با تامین نیاز پوست خود، حس شادابی و طراوت را در وجود خود تجربه کرده و شاهد کاهش روزافزون جوش و آکنه از سطح پوستتان خواهید بود. بنابراین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که تا پایان این بخش از مجله زیبایی و لایف استایل وارنبو همراه ما باشید و اطلاعات ارزشمندی در این باره به دست آورید.

ماسک خاک رس

  • ژل آلوئه ورا: ۱ قاشق غذاخوری
  • خاک رس: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱ الی ۲ قطره

طرز تهیه ماسک خاک رس: جهت اماده سازی ماسک خانگی خاک رس برای پوست چرب و جوش دار، کافیست تمام مواد مذکور را با هم مخلوط کرده و به خوبی بر روی پوست خود بمالید. سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید و پس از آن، با آب ولرم یا خنک پوستتان را شست‌وشو دهید. این ماسک از تولید بیش از حد سبوم در پوستتان پیشگیری کرده و به مرور میزان چربی و جوش‌های آن را کاهش خواهد داد. در ضمن هفته ۲_۳ مرتبه می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک خاک رس

ماسک عسل و زردچوبه

  • عسل: ۱_۲ قاشق سوپخوری
  • زردچوبه: ۱٫۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسک عسل و زردچوبه: در این بخش از معرفی ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار، شما عزیزان را با ماسک زردچوبه و عسل آشنا می‌کنیم که اثرگذاری بالایی داشته و سبب بهبود وضعیت سلامت پوستتان خواهد شد. برای تهیه این ماسک باید عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس صورت‌تان را آب خنک یا ولرم بشویید. ضمنا این ماسک به کاهش تیرگی پوستتان هم کمک کرده و حس طراوت و شادابی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بیاموزید :   از بین بردن لکه‌های پوستی با ۸ روش فوری و ساده

ماسک عسل و زردچوبه

ماسک لیمو و توت فرنگی

  • آب لیمو: ۲_۳ قطره
  • توت فرنگی: ۸ عدد
  • خاک رس سبز یا بنتونیت: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسک لیمو و توت فرنگی: هر سه ماده مذکور را با هم ترکیب کرده و هم بزنید تا یک خمیر یکنواخت حاصل شود. سپس به آن کمی آب اضافه کنید تا اندکی رقیق گردد. حالا به آرامی بر روی پوست خود بمالید و ۱۵_۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن، صورتتان را با آب ولرم یا خنک شست‌وشو دهید. ماسک لیمو و توت فرنگی علاوه بر اینکه در کنترل چربی و جوش پوستتان موثر است، سبب لایه برداری آن شده و سلول‌های مرده و آلودگی را نیز از سطح آن پاک می‌کند.

ماسک لیمو و توت فرنگی

ماسک عسل و جو

  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر جو: ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد

طرز تهیه ماسک عسل و جو: این ماسک برای برای پوست چرب و جوش دار بسیار مفید بوده و چربی مازاد را از سطح آن می‌زداید. همچنین از بروز مشکلات مختلفی نظیر جوش‌های قارچی و انسداد منافذ پیشگیری می‌کند. برای تهیه عسل و جو کافیست سفیده تخم‌مرغ را با عسل مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس پودر جو را بدان بیفزایید و به مدت ۱۵ دقیقه مخلوط حاصل شده را بر روی پوست خود قرار دهید. پس از آن با آب ولرم یا خنک صورت خود را بشویید.

ماسک عسل و جو

ماسک دارچین و عسل

  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • دارچین: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسک دارچین و عسل: در این قسمت از معرفی ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار، پیشنهاد ما به شما عزیزان ماسک عسل و دارچین است. چرا که با استفاده از آن می‌توانید از انواع جوش، جای زخم و آکنه رهایی یابید و بار دیگر لذت داشتن یک پوست سالم و شفاف را تجربه کنید. برای تهیه این ماسک باید عسل و دارچین را به مقدار گفته شده، با هم ترکیب کرده و به مدت ۱۰_۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس با آب ولرم یا خنک بشویید.

بیشتر بیاموزید :   ریزش مو در جوانی؛ علل و بهترین روش درمان 2023

ماسک دارچین و عسل

محصولات مراقبتی باکیفیت برای پوست چرب

خب تا اینجای صحبت‌ها با انواع مختلفی از ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار آشنا شدید، حال نوبت آن رسیده تا محصولاتی را به شما عزیزان معرفی کنیم که با استفاده از آن، در کنار ماسک‌های مذکور، سلامت پوست خود را تضمین خواهید کرد و به نوعی خیالتان از بابت طراوت و شادابی پوست دست و صورتتان آسوده خواهد بود.

در باب این مسئله باید بگوییم که ما سال‌هاست در مجموعه وارنبو با بهره‌گیری از فرآورده‌های طبیعی زنبور عسل (ژل رویال، عسل آلوئه ورا، موم زنبور عسل و…) محصولاتی را تهیه و تولید می‌کنیم که فاقد مواد شیمیایی مضر بوده و از سطح کیفی بالایی برخوردارند. از همه مهم‌تر اینکه محصولات مراقبتی و بهداشتی وارنبو قیمت بسیار مناسبی داشته و با تهیه آن، یک خرید مقرون به‌صرفه را تجربه خواهید کرد.

بنابراین اگر قصد خرید محصولات VARENBO را دارید، می‌توانید وارد بخش فروشگاه این وبسایت شوید و از بین گزینه‌های مختلف، هر آنچه را که باب میل‌تان است به سبد خرید خود بیفزایید و بهترین کرم، شامپو و لوسیون را با قیمتی ارزنده به خود هدیه دهید.

کرم عسل وارنبو

محصولات مراقبتی و بهداشتی استاندارد و فاقد مواد شیمیایی VARENBO

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار پرداختیم و دانستیم که می‌توان با یکسری مواد موجود در منزل، انواع مختلفی از ماسک‌های باکیفیت خانگی را تهیه کرد و با استفاده از آن‌ها، پوست‌های چرب و جوش‌دار را تا حدودی بهبود بخشید. لطفا شما عزیزان هم تجربیات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مطرح شده، در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران وارنبو مگ به اشتراک بگذارید تا ما هم ار تجربیات شما عزیزان بهره‌مند شویم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

بیشتر بیاموزید :   مراحل پاکسازی پوست در خانه با ساده‌ترین امکانات

سوالات متداول معرفی ماسک خانگی برای پوست چرب و جوش دار

  • چرا ماسک خانگی برای پوست چرب بهتر از ماسک‌های اماده و تجاری است؟

زیرا قیمت تمام شده آن مقرون به‌صرفه‌تر بوده و مواد مضر شیمیایی در ماسک خانگی به کار برده نمی‌شود. به همین خاطر خیال مصرف کننده از بابت سلامت پوست خود آسوده خواهد بود.

  • چرا پوست چرب می‌شود؟

پوست سالم همواره به طور طبیعی مقداری چربی بر روی سطح خود دارد، اما گاها بسته به عوامل مختلف نظیر ژنتیک، آلودگی هوا، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت و… غدد چربی بیشتر تحریک شده و میزان ترشحات و بروز جوش و آکنه افزایش پیدا می‌کند. بنابراین باید به خوبی از پوست خود مراقبت کنید و به این قبیل مسائل توجهِ ویژه داشته باشید تا میزان آن در سطح پوستتان کنترل شود.

  • بهترین ماسک خانگی برای پوست چرب کدام است؟

تمام ماسک‌هایی که در این بخش از مجله وارنبو بدان اشاره شد، از جمله ماسک‌های پرطرفدار مخصوص پوست‌های چرب هستند و اغلب کسانی که تجربه مصرف آن را داشته‌اند، از نتیجه کار راضی بودند، پس به شما عزیزان هم پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه چند مورد از این ماسک‌ها را به دلخواه بیاموزید و در روتین پوستی روزانه خود از آن استفاده کنید.

  • آیا شستشوی مکرر پوست چرب در طول روز سبب کاهش چربی آن می‌شود؟

خیر؛ اگر پوست چرب دارید، بهتر است حداکثر روزی دو مرتبه آن را شست‌وشو دهید. زیرا شستن بیش از حد آن سبب تحریک غدد چربی شده و درصد چربی پوست را افزایش خواهد داد.

  • آیا عسل در کاهش چربی پوست‌های چرب موثر است؟

بله؛ عسل سبب کنترل اسیدیته سطح پوست شده و رطوبت و چربی اضافی را از بین می‌برد و بدین ترتیب طراوت و شادابی را برای پوستتان به ارمغان می‌آورد.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازات: 98

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *